Narażenie na ruch drogowy i początek zawału mięśnia sercowego ad 7

To odkrycie wskazuje, że obserwowane przez nas skojarzenia nie były spowodowane regularnym dojazdem do pracy. Badani w tym badaniu przez większość czasu używali samochodu do transportu. Nie dysponowaliśmy danymi o tym, czy dany podmiot jeździł samochodem, ani o powodach prowadzenia pojazdu. Jazda w różnych ilościach ruchu może również być czynnikiem do rozważenia. Niestety, dane dotyczące okoliczności prowadzenia pojazdu nie mogły być zebrane rzetelnie w wywiadach retrospektywnych. Jednakże, ponieważ stowarzyszenie było również obserwowane dla osób, które korzystały z transportu publicznego, jest mało prawdopodobne, że efekt można w pełni przypisać stresowi związanemu z prowadzeniem samochodu. Nie zaobserwowano statystycznie istotnej modyfikacji efektu w zależności od dnia tygodnia, ale szacowane ryzyko było większe w godzinach porannych i popołudniowych niż w godzinach nocnych, kiedy gęstość ruchu jest niska. Gdy rozważano tylko tych, którzy nie mieli typowych lub atypowych objawów podczas czterech dni przed wystąpieniem zawału mięśnia sercowego, nie zaobserwowano różnicy w oszacowaniach. W związku z tym można wykluczyć potencjalny wpływ wyjazdów samochodowych na konsultację z lekarzem z powodu rozwijającego się zawału mięśnia sercowego. Pacjenci, którzy przeszli zawał mięśnia sercowego bez zawału, byli rekrutowani na podstawie prawie kompletnych zapisów rejestru zawału mięśnia sercowego.13 W przypadku zawału mięśnia sercowego włączonego do tego badania 8 procent przypisać można narażeniu na ruch drogowy. Analizy podgrup wykazały, że kobiety, osoby w wieku 60 lat i starsze oraz pacjenci z cukrzycą są bardziej narażeni na wystąpienie zawału mięśnia sercowego po ekspozycji na ruch drogowy niż mężczyźni, osoby poniżej 60. roku życia i osoby bez cukrzycy . Wyniki te sugerują, że inne osoby w rejestrze KORA, które nie były w stanie dostarczyć informacji z dziennika, a które z tego powodu nie zostały uwzględnione w naszym badaniu, mogły być bardziej podatne na ryzyko zawału mięśnia sercowego po ekspozycji na ruch drogowy niż osoby, które zostały uwzględnione.
W tym badaniu wykorzystano dość surową miarę narażenia na ruch drogowy. Potencjalnie połączenie różnych czynników, takich jak stres, hałas i zanieczyszczenie powietrza związane z ruchem, może przyczynić się do zaobserwowanych związków. Podczas gdy osoby kierują samochodem, symptomy ewentualnej arytmii mogą być powszechne wśród osób kwalifikujących się do leczenia wszczepionym defibrylatorem serca.17 Chroniczne narażenie na stres i hałas jest dobrze udokumentowanym czynnikiem ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, ponieważ taka ekspozycja może prowadzić do podwyższonego stężenia hormonów stresowych.18 Niedawno opublikowane badanie z Holandii wskazuje, że wśród osób mieszkających w pobliżu głównych dróg ryzyko zgonu z powodu chorób sercowo-płucnych jest prawie dwa razy większe niż u osób, które nie mieszkają w pobliżu głównych dróg. 9 Wzrost ryzyka zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca udokumentowano u tych, których zawody narażają na ruch, takich jak policjanci, którzy regulują ruch drogowy19. Zbadano krótkoterminowe skutki zanieczyszczenia powietrza przez system sercowo-naczyniowy. intensywnie w ostatniej dekadzie. Za najważniejszy uważa się pył zawieszony.20,21 Badania narażenia na cząstki otoczenia wykazały, że pasażerowie samochodów i autobusów mają większą ekspozycję niż mierzy się w odległości 100 m lub więcej od ruchu kołowego. stężenia cząstek stałych zmieniały się w zależności od trasy i gęstości ruchu i mogą przypominać stężenia w miejskich krawężnikach
[podobne: grelina, grzybica skóry zdjęcia, homocysteina badanie ]
[patrz też: bart sulnowo, agmamito, gratka gniezno ]